Comentaris sobre les evidències presentades:
A través
d'aquests grups d'activitats
que se presenten a continuació, es mostren accions aplicades a l'aula. Aquestes actividats han estat treballades a l'aula al llarg de diversos cursos escolars fins arribar a la versió actual que
pot mostrar-se.
Es tracta d'activitats que treballen àmbits diferenciats: d'una banda mostren el treball col·laboratiu i participatiu dels estudiants; d'altre mostren la generació per part del docent de materials propi pel seu ús a l'aula i que revelen la importància de l'ús de les TIC com eina d'ensenyament i finalment, el darrer grup d'evidències mostren formes d'avaluació i autoavaluació que poden ser útil a l'avaluació formativa i/o sumativa dels alumnes.
Alhora, són evidències que mostren en forma
de píndoles docents tant la meva filosofía docent, com la metodologia i estratègies
d'ensenyament / aprenenetatge que utilitzo a l'aula (dinàmic,
participatiu, centrat
en l'estudiant i basat en projectes...)
Es demostra que fent per nosaltres mateixos i compartint (ensenyant i avaluant mútuament) es quan el nostre aprenentatge és significatiu.
Es demostra que fent per nosaltres mateixos i compartint (ensenyant i avaluant mútuament) es quan el nostre aprenentatge és significatiu.
COMUNITAT
1. FOL, Què fem? - Les imatges mostren algunes de les tècniques utilitzades pels professors de l'equip docent de FOL i EIE.
COL·LABORACIÓ
1. Mural digital que conté fotografies d'estudiants de CFGM electricitat presentades al
Fotoconcurs de Prevenció de Riscos del Dpt. de Treball de la
Generalitat de Catalunya
IMPORTÀNCIA DEL TEMA: Implicar a l'alumnat en la reflexió sobre la Prevenció de Riscos
EINA UTILITZADA: Linoit.com amb fotografies dels estudiants
UF 2 FOL PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS
CURS 2013/2014
PARTICIPACIÓ
1. Pràctiques de primers auxilis. Tots els alumnes apliquen sobre el ninot les tècniques de RCP, Reanimació Cardio Pulmonar
IMPORTÀNCIA DEL TEMA: Primers auxilis - l'actuació en els 5 primers minuts és fonamental tant per reduir la mortalitat com per disminuir les seqüeles.
EINA UTILITZADA: ResusciAnne Simulator (ninot simulador RCP)
UF 2 FOL PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS
CURS 2016/2017
2. Pla d'acció - Els estudiants reflexionen sobre el seu futur personal i professional i realitzen una infografia en la que analitzen els passos per a assolir els seus objectius.
RECERCA I INVESTIGACIÓ
1. Consells entrevista de feina - Els estudiants plantegen en grup diverses recomanacions per superar amb èxit una entrevista de feina.
2. Tipus de contractes - Els estudiants fan una cerca i posterior infografia per explicar les característiques d'alguns dels contractes de treball.
CREACIÓ
1. Creació de tutorial: Explicació de com calcular una baixa per Accident de Treball.
IMPORTANCIA DEL TEMA: Per tal que els alumnes disposin d'un tutorial pels exercicis.
EINA UTILITZADA: Powtoon.com i penjat a Vimeo
UF 1 FOL - INCORPORACIO AL TREBALL
CURS 2015/2016
AVALUACIÓ /AUTOAVALUACIÓ
IMPORTÀNCIA DEL TEMA: ajuda a l'alumnat a comprovar la solidesa dels seus coneixements i al docent l'àmbit on incidir.
EINA UTILITZADA: Kahoot, ordinadors i projector d'aula.
MP: FOL / EIE
CURS 2016/2017
2. Rúbrica que es facilita als alumnes.
IMPORTÀNCIA DEL TEMA: Implicar a l'alumnat en la reflexió sobre la Prevenció de Riscos
EINA UTILITZADA: Linoit.com amb fotografies dels estudiants
UF 2 FOL PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS
CURS 2013/2014
Link a mural Fotoconcurs Prevenció |
PARTICIPACIÓ
1. Pràctiques de primers auxilis. Tots els alumnes apliquen sobre el ninot les tècniques de RCP, Reanimació Cardio Pulmonar
IMPORTÀNCIA DEL TEMA: Primers auxilis - l'actuació en els 5 primers minuts és fonamental tant per reduir la mortalitat com per disminuir les seqüeles.
EINA UTILITZADA: ResusciAnne Simulator (ninot simulador RCP)
UF 2 FOL PREVENCIÓ DE RISCOS LABORALS
CURS 2016/2017
2. Pla d'acció - Els estudiants reflexionen sobre el seu futur personal i professional i realitzen una infografia en la que analitzen els passos per a assolir els seus objectius.
Pla d'acció - AGM1 - 1718
Pla d'acció AGM3 - 1718
RECERCA I INVESTIGACIÓ
1. Consells entrevista de feina - Els estudiants plantegen en grup diverses recomanacions per superar amb èxit una entrevista de feina.
2. Tipus de contractes - Els estudiants fan una cerca i posterior infografia per explicar les característiques d'alguns dels contractes de treball.
CREACIÓ
1. Creació de tutorial: Explicació de com calcular una baixa per Accident de Treball.
IMPORTANCIA DEL TEMA: Per tal que els alumnes disposin d'un tutorial pels exercicis.
EINA UTILITZADA: Powtoon.com i penjat a Vimeo
UF 1 FOL - INCORPORACIO AL TREBALL
CURS 2015/2016
link a VIDEO Baixa AT |
AVALUACIÓ /AUTOAVALUACIÓ
1. Gamificació:
La
Gamificació (o ludificació) és una forma d'incorporar tècniques de joc
al món educatiu per recolçar i motivar el treball dels estudiants; vol
ajudar a millorar resultats, ja sigui
per absorbir millor alguns coneixements, millorar alguna habilitat, o bé
recompensar algunes accions. Un bon exemple és l'ús de Kahoot, una
senzilla eina que crea qüestionaris i amb la que els estudiants
competiràn per obtenir el millor resultat.
IMPORTÀNCIA DEL TEMA: ajuda a l'alumnat a comprovar la solidesa dels seus coneixements i al docent l'àmbit on incidir.
EINA UTILITZADA: Kahoot, ordinadors i projector d'aula.
MP: FOL / EIE
CURS 2016/2017
link a creació de Kahoots https://create.kahoot.it/login |
2. Rúbrica que es facilita als alumnes.
IMPORTÀNCIA DEL TEMA: Autoavaluació dels estudiants de la carta de presentació que es lliura amb el CV.
EINA UTILITZADA: Checklist
UF 1 FOL - INCORPORACIÓ AL TREBALL
CURS 2014/2015
EINA UTILITZADA: Checklist
UF 1 FOL - INCORPORACIÓ AL TREBALL
CURS 2014/2015
MATRIU PER AVALUAR LA CARTA DE PRESENTACIÓ
ASPECTES A AVALUAR
|
Grau de realització
|
% qualificació final
|
||||
S’indica amb claredat el lloc de treball que es demana
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
20%
|
Es concreten 2 o més funcions i tasques
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
20%
|
Distribució de la carta en una plana, amb presentació formalment
equilibrada. Es diferencien les diverses parts de la carta, amb fórmules de
salutació i acomiadament correctes.
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
20%
|
Redactat coherent (ús homogeni del vostè o vosaltres, frases curtes i
entenedores, transmissió idees-força essencials)
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
20%
|
Manca de faltes d’ortografia
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
20%
|
Grau de realització i desenvolupament:
1 GENS o MOLT POC2. REGULAR
3. JUST
5. NOTABLE
6. EXCEL·LENT
CURACIÓ DE CONTINGUTS
“Content curation” o curació de continguts és un anglicisme utilitzat per explicar una tècnica que consisteix en realitzar una recerca, recopilació, filtre i selecció de la informació més rellevant que trobem a internet (xarxes socials, blocs, planes webs, etc), per difondre-la, en aquest cas, als nostres estudiants.
1. Utilització de l'EVA, Entorn Virtual d'Aprenentatge, Moodle, facilitat pel centre educatiu,
Malgrat que alguns pronosticaren la mort de Moodle quan les xarxes socials feren la seva irrupció al món educatiu, els darrers anys, els centres educatius públics de tota Catalunya han apostat fort per la plataforma Moodle (moodle.org), que ha resultat molt complerta, estable i de molta usabilitat per la comunitat educativa.
Des del punt de vista del professorat, no es necessita tenir coneixements tècnics ni de programació; Moodle ofereix una intefície amigable des de la que crear activitats didàctiques motivadores, tant indivividuals com de grup i es poden afegir molts tipus de recursos. A més, el seguiment i l'avaluació dels estudiants és relativament senzill i personalitzable.
Des del punt de vista dels estudiants Moodle ofereix un entorn privat i personal on cal identificar-se per entrar i que, un cop dins, es troba fàcilment el camí cap al curs on estan inscrits. Quan un estudiant entra en un curs troba una estructura clara, entenedora i molt navegable, amb activitats programades seguint el calendari proposat pel professorat i amb recursos interns, com ara textos, imatges o multimèdia, o externs, com llocs web per visitar.
Link a una breu introducció per estudiants sobre el MOODLE a: